WWszystkim naszym przedszkolakom proponujemy, nieodpłatne zajęcia dodatkowe.
Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Czym są te zajęcia?• to zajęcia dla dzieci i rodziców
• to świetna zabawa
• dziecko nabiera pewności siebie
• uczy budowania relacji z rówieśnikami
• to zajęcia dla dzieci, które już chodzą do przedszkola lub chcą w przyszłości dołączyć do grupy przedszkolnej
Bawimy się w skarpetkach oraz często "tarzamy" się po podłodze. Zabieramy wygodny strój i dużo dobrego humoru, niewielki kocyk.
Wkrótce kalendarz terminów spotkań w nowym roku szkolnym.
Zapraszamy również dzieci spoza naszego Przedszkola.
KONTAKT i ZAPISY 573 988 889
Kilka słów o Metodzie Ruchu Rozwijającego
Metoda Weroniki Sherborne ze względu na swoją prostotę, naturalność i efektywność zyskała wielu zwolenników na całym świecie. Jej założenia są bardzo proste: wykorzystuje dotyk, ruch i wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne do rozszerzania świadomości samego siebie i pogłębiania kontaktu z innymi ludźmi. Skierowana jest zarówno do dzieci o zaburzonym, jak i prawidłowym rozwoju, i co najważniejsze, według założeń tej metody można pracować z dzieckiem w domu.Dla kogo?
Metodę Ruchu Rozwijającego najczęściej stosuje się w pracy z dziećmi. Twórczyni metody doszła do wniosku,
że wszystkie dzieci mają dwie podstawowe potrzeby. Po pierwsze, pragną dobrze czuć się we własnym ciele
(jak w domu), czyli umieć w pełni nad nim panować i „słuchać” własnego ciała. Po drugie, odczuwają potrzebę nawiązywania kontaktów z innymi. Wszystkie te potrzeby, dobry kontakt z własnym sobą i z innymi ludźmi jest możliwy dzięki dobremu nauczaniu ruchu. Dlatego ruch wykorzystywany jest jako forma ćwiczeń, które mają ułatwić zapanowanie nad własnym ciałem, sprawić, abyśmy dobrze się w nim czuli. Inne korzyści ruchu rozwijającego to: wspomaganie rozwoju, umiejętność współdziałania z drugim/grupą, rozładowywanie energii,
a także relaks i dobra zabawa.
Co dają ćwiczenia?
Weronika Sherborne, za swoim nauczycielem Rudolfem Labanem, powtarza, że ćwiczenia przez nią opracowane prowadzą do rozwoju dziecka (ale także człowieka). W szczególności zaś ułatwiają:
- poznanie własnego ciała,
- zdobycie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu,
- nawiązanie kontaktu z drugim i współpracy z grupą,
- bycie twórczym.
Świadomość ciała
Dla dziecka, zwłaszcza tego, które nie ukończyło jeszcze pierwszego roku życia, poznanie własnego ciała to główna umiejętność. Niemowlę z zapałem wkłada piąstki do buzi, ogląda własne stopy i rączki. Dotyka się, uczy przewrotów, siadania. To wszystko zmierza do prostego wyodrębnienia, gdzie kończę się „ja”, a gdzie zaczyna świat. Ćwiczenia Sherborne, które mają prowadzić do zwiększenia samoświadomości ciała, w dużej mierze skupiają się na stopach, kolanach, nogach, biodrach, ponieważ to one odpowiadają za utrzymywanie równowagi
i kontakt człowiek-podłoga.
Świadomość przestrzeni
Poznanie otaczającej nas przestrzeni wydaje się dla nas czymś banalnym. Dla dziecka jednak to duży krok - zrozumienie, że coś jest nad i pod, wyżej i niżej, wewnątrz i na zewnątrz... Ćwiczenia odbywają się „jak najniżej” po to, aby dać poczucie stabilności, która z kolei uwalania od skrępowania, zahamowań czy poczucia zagrożenia.
Kontakt z drugim człowiekiem
Dzięki tym ćwiczeniom uczymy zaufania, wyczulenia na potrzeby innych. Rudol Laban sklasyfikował relacje międzyludzkie ze względu na ruch jako:
- ruch „z” (with) - jeden z partnerów jest bierny, drugi zaś aktywny i opiekuńczy względem pierwszego,
- ruch „przeciwko” (against) - polega na uświadomieniu osobom ich siły względem drugiego (nie może jednak wywoływać agresji),
- ruch „razem” (shared) - jednakowe zaangażowanie osób.
Ruch kreatywny
Ruch kreatywny nastawiony jest na nieskrępowanie, swobodę i intuicyjność. Ćwiczenia twórcze objawiają się przede wszystkim w tańcu, który nie rządzi się regułami i jest aktem spontanicznym. Mają one na celu ośmielanie i uwalnianie od wewnętrznych napięć.
Dla wszystkich grup wiekowych:
- „Raz i dwa- skaczę ja”- rytmika,
- „Rozśpiewane buziaki”- zajęcia umuzykalniające,
- „Sprawny przedszkolak” codzienna gimnastyka poranna
- „Happy Times” język angielski,
- „Tęczowy Świat”- zajęcia plastyczne,
- „Co w trawie piszczy?”- zajęcia przyrodnicze,
- „Smaki świata”- zajęcia kulinarne,
- „Spotkania z bajką”- zajęcia przybliżające literaturę i poezję dziecięcą w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom
Dedykowane:
- „Historie Biblijne”-dla najmłodszych przedszkolaków
- „Spotkania ze Słowem”- katecheza dla dzieci od 3 lat